Livet på andra sidan


Veckorna här måste jag säga går väldigt.. eller föresten tiden här går väligt fort. Jag har om en vecka vart borta i 7 månader! Det va nog inte många som trodde jag skulle vara borta så här länge kan jag tro, men kvar är jag. Nu när man har jobb och lägenhet å massa nya kompisar så har man svårt att fatta att en dag måste man lämna det här. Jag har fortfarande inte bestäm mig om jag ska försöka på ett second year visa eller om jag strunta i det. Jag vill stanna till minst mars nästa år och för göra det så måste jag fixa andra år visumet eller så jobbar jag till mitt visum går ut åker över till NZ en månad och sen åker till oz igen och gör kusten och avslutar resan med asien. Men allt beror på vad jag gör och pengarna såklart!!


I tisdags var jag på bio med daniela,francisco,kim å chris. Vi såg hot tub time-machine. Så jävla rolig film, rekomenderar den verkligen!!





Efter jobbet i Onsdags gick jag Challe och Elsa ner till Bondi Beach och prominerade lite. Lyckades nästan förstöra min kamera av att jag satt på huk och skulle ta en bild men såg inte att en stor våg var på väg upp, så vart lite så där halv blöt och sandig men kameran klara sig tack gode gud! Sen skulle jag ta mig till Bondi junction, kims place. Men gick upp en annan äg vad jag bruka så va vilse se så där 20-30 minuter innan jag hitta en väg som jag kände igen och kunde ta mig till Kim.


Kommer nog aldrig igen sätta en fot i vattnet i Australien igen. Jag å kim såg ett livräddnings program där dem filmade från helekoptrar på hajar som simmar aldeles för nära vattnet! Visst viste jag att det vart mkt haj varning här men har inte riktigt tagit det på alvar. Men nu när man fick se hur nära dem igentligen är så börjar man ifrågesätta sig själv!


Bara sådär 30 m ut kan det simma en haj!! Även Bullsharks!!! Not nice!! Men det e aldeles för kallt för bada nu iaf så jag e säker än så länge =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0