Taxi,Taxi ?

Efter desperat letande efter en starbucks och nästan gett upp hoppet av att gått kvarte efter kvarte och absolute ingen anning vart vi var. Med oss hade vi en karta på kinesiska som verkligen inte var till någon hjälp eftersom både jag å kim kan defenetivt inge kinesiska och kineserna kan ju ingen engelska så det va ju ingen ide att fråga om vart vi var. Men efter en och halv timme prominad kom vi entligen fram till ett köpcenter som hade starbucks. Yes!! Stor cafe latte med en varm kykling cibatta macka vart det!

 






Både jag och kim var helt slut av all prominad så vi satt kvar på starbucks i 3 timmar och bara chilla och snacka lite australien planner. Innan vi drog hem vart det en sista beställning: caffe att ta med!

Att ta sig hem var ju inte det enklaste. Eftersom vi inte visste vart vi var så vart taxi vårt ända val, det är ju ett problem att åka taxi i peking av att INGEN pratar engelska men som tur så hade vi en lapp på kinesiska där det stog vart vi bodde. Men det var inte vårt problem! Utan vårat problem var att få tag i en! Vi hade ingen anning om hur man skulle göra, så vi börja knatta för se om vi hitta någon vid vägkanten men det fanns ingen. Vi såg vi 2 killar som bara stog vid vägkanten och en taxi bara stanna och plocka upp dem. Så vi testa det men det funkade inte alls. Vf!! hur svårt ska det va att få tag in en J*vla taxi?! Vi visste inte om det va oförskämt att vifta med handen, för vi testa det några gånger och taxibil efter taxibil åkte bara förbi så till slut fanns det en lösning! Gå ut på gatan och visa lite hud för få uppmärksamheten!! Meeeen ingen av oss hade modet att göra det så efter stått i 20 min och viftat med handen kom det entligen en taxi som stanna!

Middagen för idag blir Lankawi style: vatten och nudlar från 7/11!






 

Vi ska ju bo med pete och gareth i deras lägenhet i sydney och fick precis reda på att vi kommer vara 9 pers i en 3:a med ETT BADRUM!! hur ska detta sluta..haha...



Ska nog kolla på på en film nu...

 


Kommentarer
Postat av: Alexander

Sounds delicious! Yam yam har ni fått den riktiga smaken av Beijing nu eller? Simma lugnt där borta!

2009-10-20 @ 17:28:59
Postat av: Petra

Skönt att höra att ni har kommit fram och allt gick bra för er... önskar jag kunde vara där med er, men om 3 månader ses vi!!! weeeii.. saknar allt som har med resandet att göra förutom den där 7/11 middagen haha.. jag och madde tyckte all mat i hong kong såg jätte äcklig ut... leta efter sushi de smakar alltid bra;) ta hand om er, och ge oss uppdatering snart igen! Pusss

2009-10-20 @ 17:57:11
Postat av: sara

vi ses typ snart! :) härligt att peking verkar vara som det skall vara, krånligt men charmigt haha!! imorrn kmr jossan, pratade med henne idag:) ni bor hos hennes morbror hörde jag, det verkar ju toppen! hurru diddi smartis, hur fan kan man få så där snygg profilbild på bloggen med texten på jag har försökto försökt men texten hamnar ovanpå o bilden blir sjuk liten:S help med darling? pussss ta hand om er! keka nudlar! :P

2009-10-20 @ 20:51:39
Postat av: Denize

haha jaa men jag ger den några dagar till innan jag dömmer peking ;) men allt e bra med oss!! kul med komentarer :D sara, det va inte jag som fixa min blogg utan fick hjälp av vida så jag har ingen ide :P men lycka till!! pusspuss

2009-10-21 @ 05:09:36
Postat av: Sara

Ok, ja frågade henne nyss. Jag hoppas hon har tid att svara :)!!

2009-10-21 @ 07:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0