Svin dyrt att bo i Sydney!

Kim och jag har kollat efter lägenheter här i sydney och kommit fram att det är svin dyrt att bo här!

Ett exempel våra irländare bor i en lägenhet med 2 sovrum. Inte stor lägenhet alls! dem pröjsar 750 per vecka och eftersom dem är 5 st så blir det 150 per person. PER VECKA!! så på en måndag så är det 3000 AUS dollar


1AUD=6,72 SEK

750AUD=5041.35 SEK

3000AUD=20165,40 SEK


HELT SJUKT! fatts vilken bra lägenhet i stockholm man kunde få för dem pengarna. Jag kommer ju bli en fattiglapp! vilket jag redan är dok. MÅSTE FIXA JOBB!!

Har dok hittat en lägenhet precis här brevid irländarna som dem håller på och renoverar. Skulle vara perfekt å bo där. Men det är säkert minst 3 månads kontrakt så lite dilema där om vi ska stanna 3 månader till i sydney å sen dra till melbourne. Men vi vill verkligen åka till mel efter nyår!! Hyran ligger på 430 tror ja och det är ju runt 11500 i månaden. Det är ju mer vad du betalar i hyra pappa. Ahhh jag måste ha jobb!

aja nog om pengar kan inte vänta tills den goda köttbiten jag ska äta i kväll. det vattnas redan i munnen på mig! du får en köttbit med pomfritt eller potatismos med grönsaker för 10 dollar. Tycker ja är ett bra pris!

Ne vad ska man nu hitta på? alla är så sega från igår...








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0