Min första interjuv gick katasrof!!

Okej det började med att jag maila med en kille förra veckan om jobb. Han ville erbjuda mig ett jobb som waiter/glassy. Men så hörde jag ingen från honom. Så helt plösligt igår fick jag ett mail om att han ville att jag skulle komma förbi för snacka men när jag väl såg mailet så var kl redan halv 11 på kvällen så jag skickade till baka om det va okej att droppa in i morgon ist. Så i morse svara han och sa själklart kom in 6.30. Stället ligger vid kings cross så det är 2 tågstationer här ifrån så det e nära och bra!

Så jag laga mat duscha och fixa mig och tänkte om jag går 45 min innan borde jag hinna men så kom första problemet. Vad ska jag ha på mig?! släger ut alla kläder jag har på sängen och försöker hitta ngt som skulle vara bra men det fanns inget!! jag har inga kläder!! så gick över till kim kläder se om jag kunde låna lite av henne samtidigt som jag stressar över det försöker jag torka håret för hand. (jag hatar å gå i blött hår finns inge värre, och jag lyckades förstöra min hårtork eller snarar det började ryka av någon konstig anledning och min adapter smällte aja nog med det jag måste helt enkelt trotka det för hand) Mitt i allt stressande kolla jag på klockan. SHIT jag ska vara där om 35 minuter!!!!

Jag springer från lägenheten helt svettig och håret alldeles frissigt, ner till tågstationen som ska ta 10 minuter bara men jag lyckades ta en jävla konstig väg så det tog mig en kvart å då sprang jag ?! vette fan vad som hände iaf kommer ner missar tåget nästa tåg går inte fören om 10 minuter! MM great bästa intrycket är ju verkligen att komma försent till en interjuv!! INTE..

Så väl framme vid kings cross uppgång kommer på att jag helt totalt glömt kolla vart stället låg! det ände jag visste var det låg på viktoria street 225 nått.. så 5 minuter hade jag på mig att ta mig dit. 6.30 ringer jag killen och säger att jag är helt vilse! Killen skrattar lite å säger du är inte den första. Okej tänkte jag han tog det iaf positivt! 15 minuter senare hitta jag stället vilket senare visade sig att jag gått förbi där 2 gånger!! dem hade ingen stor skylt precis!!

Men väl inne snackar lite med killen som heter Ian! Jag försöker lägga på charmen med att jag var sen det verka funka så han frågade lite frågor om jag gjort det där förut så jag sa ja lite grann hemma i sverige men inte värsta mkt mest på privat ställen och han sa okej du är lite oerfaren men det e okej jag lär dig så han visa mig runt och fråga om jag kan hålla en bricka... hum haha har aldrig gjort det förut så han ville att jag skulle bära en bricka med 4 tomma glas fram och tillbaka.. Fram fick bra med så va det tillbaka vägen... shit jag svägde vist lite för hastigt med handen och vips så hamna ena glaset på golvet...fan fan fan.. Ian säger okej tror vi måste öva lite på det där...Han började fråga mig om jag kan något om drycker och jag rynkar lite på näsan.. njaa inte riktigt... okej säger han det e sånt man lär sig..

Men så säger Ian att jag ska få en prova på en timme på fredag och se hur det går...??? Han är villig och ge mig än chans trots att jag inte kom i tid har inge erfarenhet kan inte hålla i en bricka och vet inget om olika drycker.. Hahah jag kan bara undra hur fredagen kommmer sluta...

Men det återkommer senare..


Kommentarer
Postat av: Petra

haha, men du får ju komma tillbaka och prova iaf, det betyder faktiskt att du måste gjort något rätt.. ta de bara lugnt och tänk på att inte göra för hastiga rörelser... du kommer äga babe! lycka till!

2009-11-27 @ 13:57:09
Postat av: Mamsen

det kommer gå så bra pusssssssssssss

2009-11-27 @ 14:09:03
Postat av: pappsen

Ha ha typiskd dej precis som jag det kommer gå bra va dej själv. Och hitta inte på, det är bra, För det lyser bara igenom glömm inte våran hemliga tid söndag puss .

2009-11-27 @ 16:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0